Betyg
0
Årgångar
2008 |
2010 |
Färg: Hög intensitet, blåröd nyans.
Doft: Medelstor, mycket bärig med typisk karaktär av svarta vinbär och inslag av knäck och rostat bröd.
Smak: Fyllig, mycket koncentrerat vinbärsbärig med intensiv frukt och lång eftersmak av örtkryddor och ek.
Årgång: 2004
Konsumtion: 0-1
Användning: På egen hand eller till smakrika kötträtter och ostar.
Vi stressar för mycket. Går i rulltrappor, står när vi äter och tutar när någon är för långsam i starten då ljuset slagit om till grönt. Det finns därför gott om anledningar att haka på chill out-trenden och lära sig koppla av på ett enkelt och opretentiöst sätt med vänner, musik, en skön fåtölj och ett glas gott vin.
Chill out-trenden uppstod i England i början av 1990-talet då innefolket behövde varva ner efter att ha dansat hela natten. Efter ett tag växte trenden och blev ett eget begrepp med egna anhängare, egen musik och egna diskussionsgrupper på internet. Det har blivit trendigt att inte jobba över så ofta, utan i stället ta det lugnt med lite lättlagad mat och lite vin. Att chilla har till och med blivit ett etablerat ord i det svenska språket.Chill Out Music är gjort på 100 procent cabernet sauvignon från området Coastal Region i Western Cape, inte långt från Kapstaden. Druvorna skördades för hand i februari, krossades och fick jäsa på rostfria tankar i åtta dagar med en utvald jäststam. En del av vinet fick därefter ligga åtta månader på 300 liter stora franska ekfat innan det blandades med resten av vinet och buteljerades.
Doft: Medelstor, mycket bärig med typisk karaktär av svarta vinbär och inslag av knäck och rostat bröd.
Smak: Fyllig, mycket koncentrerat vinbärsbärig med intensiv frukt och lång eftersmak av örtkryddor och ek.
Årgång: 2004
Konsumtion: 0-1
Användning: På egen hand eller till smakrika kötträtter och ostar.
Vi stressar för mycket. Går i rulltrappor, står när vi äter och tutar när någon är för långsam i starten då ljuset slagit om till grönt. Det finns därför gott om anledningar att haka på chill out-trenden och lära sig koppla av på ett enkelt och opretentiöst sätt med vänner, musik, en skön fåtölj och ett glas gott vin.
Chill out-trenden uppstod i England i början av 1990-talet då innefolket behövde varva ner efter att ha dansat hela natten. Efter ett tag växte trenden och blev ett eget begrepp med egna anhängare, egen musik och egna diskussionsgrupper på internet. Det har blivit trendigt att inte jobba över så ofta, utan i stället ta det lugnt med lite lättlagad mat och lite vin. Att chilla har till och med blivit ett etablerat ord i det svenska språket.Chill Out Music är gjort på 100 procent cabernet sauvignon från området Coastal Region i Western Cape, inte långt från Kapstaden. Druvorna skördades för hand i februari, krossades och fick jäsa på rostfria tankar i åtta dagar med en utvald jäststam. En del av vinet fick därefter ligga åtta månader på 300 liter stora franska ekfat innan det blandades med resten av vinet och buteljerades.
Volym | Pris | Artikelnummer | Sortiment |
---|---|---|---|
3000 ml | 183 Kr | 7339608 | Beställning |
Kommentarer